צעד 1: הודעה על סיום העסקה
על המעביד להודיע לחברת הראל על סיום ההעסקה של העובד ולצרף הודעה בדבר מעמדם של כספי הפיצויים.
בינואר 2016 נכנסו לתוקף תקנות תשלומים לקופת גמל, על-פיהן במקרה של ניתוק יחסי עבודה על המעביד להעביר דיווח לחברה המנהלת בהתאם להנחיות המופיעות בתקנות ולצרף לדיווח זה הודעה בעניין מעמדם של כספי הפיצויים, בהתאם לנוסח המפורסם בתקנות.
חשוב להקפיד על דיווח סיום העסקה בכל המוצרים הקיימים לעובד:
קרן פנסיה/קופת גמל/קרן השתלמות
צעד 2: דו"ח יתרות פיצויים
המעסיק יפיק דו"ח יתרות פיצויים באמצעות האתר.
המעסיק יפיק דו"ח יתרות פיצויים באמצעות האתר.צעד 3: טופס 161
על סמך דו"ח יתרות הפיצויים המעסיק ימלא טופס 161 וישלח אותו בסיום לפקיד השומה בצירוף שלושה תלושי שכר אחרונים. העתקים מהטופס יש לשלוח למבוטח ולקופת הגמל .
שים לב: אין חובה מצד העובד למילוי טופס 161א'. על המעביד למלא טופס 161 ולהעבירו לפקיד שומה גם אם העובד טרם חתם על טופס 161א'.